h1

Moderna pappan?

19 januari 2010

Det är intressant att få en inblick i gravidindustrin. Jag och Anna har twittrat flitigt från föräldrautbildningarna, som ibland hamnar riktigt snett när det gäller normer och föräldraskap.

Idag skulle jag boka in mig och min pojkvän på pappakursen ”Den moderna pappan” på vår MVC:s hemsida. På de andra kurserna, som till exempel ”amning” kan man välja ”singel” eller ”par” (dock inga andra kombinationer), men på den här kursen kan man bara välja ”singel”.

Jag ringer och frågar
– Hej, jag försöker boka kursen Moderna pappan, men undrar hur man genomför bokningen om man är två pappor?
– Ja (hehe) Då får man ju helt enkelt boka två gånger.

Men när jag försöker lägga till en andra ”singel”-pappakurs så säger datorn nej.

Betalsystemet är alltså konstruerat så att det är omöjligt att boka två ”singel”-pappakurser, utan att först betala den ena, gå tillbaka till hemsidan och göra om bokningen från scratch. Det tar alltså dubbelt så lång tid, jag får dubbla bekräftelsemail inkl. bekräftelsekoder att hålla reda på.

Osmidigt.

edit: Dessutom fick jag felmeddelande vid en av betalningarna, som ändå gick igenom, så nu måste de ta bort en av betalningarna. Osmidigt.

3 kommentarer

  1. Det finns många konstiga exempel på när man tänker sig att man är ball och modern men misslyckas.

    Typ att du kan inte vara ihop med någon på Facebook som har ett öppet förhållande. För de är redan ihop med någon.


  2. […] de sista två föreläsningarna på Mama Mia Söders föräldrautbildning. Nu är det babyshower, pappakurs och sen är det dags för […]


  3. […] Aldrig mer pappakurs 18 februari 2010 Igår gick jag och min pojkvän den pappakurs som strulade redan på anmälningsstadiet. Egentligen hade väl ingen av oss några större förväntningar, men det känns samtidigt bra att […]



Kommentera

