h1

Åttan

28 januari 2010

Jag tycker om siffran åtta. Ända sedan den blev mitt turnummer i något Kalle Anka-tidnings-test så har den haft en skön känsla. Det är dock inte därför jag är stolt och nöjd över min placering på Miljöpartiet i Stockholms stads samtliga kommunala valsedlar i valet 2010. (Idag har MP 10 mandat i stadshuset och allt pekar på en (ordentligt) större fullmäktigegrupp efter valet.)

Som jag berättade på facebook (33 likes, and counting) och twitter igår så är alltså lokalavdelningen (äntligen) färdig med fastställandet av valsedlarna inför kommunvalet.

Det är en otrolig ära att medlemmarna valde att placera mig som åttonde namn på listan med så många kompetenta och bra kandidater som vi hade att välja mellan. Det känns som ett stort förtroende och något jag nu vill lägga allt fokus på. Delvis därför kommer jag att avsluta mitt uppdrag i Stockholm Prides styrelse i samband med årsmötet i mars.

Jag kandiderar för att jag vill arbeta med likarättfrågor, som jämställdhet, hbt, tillgänglighet och antidiskriminering i kommunpolitiken. Partiets politik är vass och jag ser fram emot ett tätt samarbete med Stockholms aktivist- och föreningsliv i att bygga ett Stockholm för alla.

(Nästa lista jag är spänd av förväntan inför är Stockholmsregionens lista, där bland andra Carl-Martin Vikingsson kandiderar.)

Fler: Christian Valtersson (11:a på södermalmslistan) bloggade om listan igår.

One comment

  1. […] Wallner du är nyfiken grön « Åttan Januari 2010 i backspegeln 31 januari 2010 På tolvslaget kysste jag min pojkvän och […]



Kommentera

