h1

Januari 2010 i backspegeln

31 januari 2010

På tolvslaget kysste jag min pojkvän och sjöng Idol-karaoke med fina vänner.

Året började väldigt bra, med skön ledighet, en ny blogg (som dock kostade mig rankning) och umgänge med vänner över brädspel, onlinespel, middagar och pussel (både på hemmaplan och under en helg i Skåne med finaste skånska vännerna).

Bebisen i Annas mage växer så det knakar och vi gjorde ett 3D-ultraljud för att få en titt på rackaren. Den var förstås fantastiskt vacker. Vi hade kalas för Ella för att träna och gick de sista två föreläsningarna på Mama Mia Söders föräldrautbildning. Nu är det babyshower, pappakurs och sen är det dags för ankomst.

Jag såg det hundrade avsnittet av How I met your mother, såg om säsong 5 av Lost för att komma i stämning inför säsongspremiären och såg i kapp Paradise Hotel för att Elin Grelsson övertygade mig. Jag läste ”Från A till Bebis” av Widell/Söderlund och ”Väninnan” av Eva Franchell.

Jag lyssnade på Stephen Simmonds nya singel ”Adiyeah”, Alicia Keys’ ”Try Sleeping With A Broken Heart”, Eric Gadds cover på ”Release me” och framför allt DJ Earworms mashup ”United state of pop 2009”.

Jag såg Avatar (3D) och några 2009-filmer jag missat: Inglourious Basterds, Man tänker sitt och The Uninvited.

Det blev också officiellt att jag står på plats 8 på MP Stockholms kommunlista i valet 2010. Och det var folk okej med, trots att jag är gravid. Så kan det vara.

I slutet av januari tillbringade jag en vecka på Södertuna slott och en UGL-kurs. Det var en intensiv och rejält utvecklande vecka. ”Som att ”bli påkörd av en traktor – men på ett bra sätt”.

Kommentera

