h1

Februari 2010 i backspegeln

02 mars 2010

På morgonen den första februari var jag på LifeGene för att kolla mitt hälsotillstånd. Förutom en något nedsatt lungkapacitet (följd av barnastma) så verkar jag vara frisk som en nötkärna.

Det måste ju firas! Så jag har firat Robins mormors födelsedag i Katrineholm och hade en förträfflig babyshower med bebiskamp, bubbel, muffins och massor av fina presenter. Min vän Johannes tävlade i Melodifestivalen och jag och Robin passade på att ta en hel lyxhelg i Göteborg med spa, bubbel och galen disco.

Under de mindre galna kvällarna har vi spelat sällskapsspelet ”När då då”, förundrats över vinter-OS i allmänhet och curling i synnerhet och åkt nattåg fram tillbaka till Jokkmokk.

Jag blev intervjuad och fotad för kampanjen KlartJagSkaVaraHemma (release 8 mars) och boken/bloggen Politik 2.0 och så har Makthavare.se spekulerade i min framtida arbetssituation.

Jag har lyssnat på musik som har det gemensamt att det inte finns på Spotify; Anna Järvinen & Annika Norlins ”För varje hjärtslag”, Boyzone’s ”Gave it all away”, The Stunners’ ”We got it”, Thomas Holms ”Nitten” och ”Our love was saved by spacemen” med comebackande The Pipettes.

De kulturella upplevelserna toppas med No tears for queers på c/o Stadsteatern med fantastiska Helena Sandström. På bio kollade jag in de småtrevliga Valentine’s day, I love you Philip Morris och Snabba Cash. På tv/dvd blev det en del avsnitt Little Britain (säsong 3) och Dexter (säsong 1). Men framför allt hade LOSTs sista säsong premiär i USA (och på nätet) och hittills ser det ut att vara en värdig avslutning.

Mindre roliga saker i februari var dels den pappautbildning som jag deltog på, regeringens vurm för kristendomens särställning och resultatet av bokslut och revision för Stockholm Pride, där jag sitter i styrelsen. Sista dagarna av månaden var därför tunga och jag sammanfattade mina år inom föreningen med ett kärleksbrev.

Annars ser det ljust ut. Bebisen är fixerad, valsedeln är beställd och mars verkar bli den bästa månaden hittills.

Och nej, inte bara i år.

Kommentera

