h1

Mars 2010 i backspegeln

31 mars 2010

Mars 2010 kommer nog alltid vara rankad som en av de häftigaste månaderna i mitt liv. Det har dock också varit en näst intill bloggfri månad.

Den 7 mars föddes min son, Albert Söderström Wallner, och därefter har inte bloggandet prioriterats. Jag skrev dock om honom i ett blogginlägg på internationella kvinnodagen, som en del av en rödgrön bloggstafett.

Abbe själv har twittrat flitigt och gjort kvällstidningsdebut.

Jag medverkar just nu i kampanjen Klart jag ska vara hemma som släpptes under mars. Jag har också blivit intervjuad av Föräldrar och barn. Och smickrad av NEO. Jag lämnade in min text om sociala medier till Politik 2.0. Jag föreläste om grön ideologi på Stureakademin.

Innan Abbe kom hade vi firat Annas födelsedag och efter födelsen så fortsatte årsmötesmånaden mars med sista årsmötet för Stockholm Pride och MP Stockholms Stad.

Jag har läst Torbjörn Nilssons bok ”De omänskliga” och varit på tillhörande release. På bio har jag sett Alice i underlandet och Shutter Island och på TV har jag sett Ballar av stål-avsnittet där Kjellgurun besöker Sverigedemokraterna. Och som vanligt, en del Solsidan, Brothers & Sisters och Lost. Och den moderna morgonsoffeklassikern med Eva Sternberg och Carlos Rojas. Ett annat starkt tv-ögonblick var Uppdrag Granskning om våldtäkterna och hederskulturen i Bjästa.

Jag såg drygt halva Grease – den svenska versionen på Göta Lejon och två tisdagkvällar med standup på Komikaze. Jag lyssnade på Robyns ”Fembots have feelings too”, Mikas ”Kick ass”, Frankmusics ”Gotta boyfriend” och Pipettes ”Stop the music”. Jag har också hängt på youtube och sett min brorsdotter Astrid Wallners musikvideos, ”OK Go” och Stephen Simmonds video till ”Adiyeah”.

Jag har varit vårig på vårsalongen på Liljevalchs och Skansen. Och firat inflyttning hos både mina föräldrar och herr Holdstcok. Jag fick känns hur det kändes att vara borta från jobbet en längre period för första gången sedan jag började för ett par år sedan.

Månaden avslutades dock i viss frustration då det är byråkratiskt svårt att få bli vårdnadshavare. Men det känns som en, i sammanhanget, världslig sak.

Kommentera

