h1

April 2010 i backspegeln

30 april 2010

April var månaden då valrörelsen inleddes. Jag föreläste om sociala medier för kandidater på MP Stockholms stad och på MP Stockholmsregionens valkickoff. Jag bjöd hem människor på kampanjspånmiddagar. Och jag tog valrörelsens första debatt, om asylpolitik.

Tyvärr verkar tonläget bli ganska rått i valrörelsen, vilket märktes gånggång. En gammal sketch från Pentagon fick exemplifiera.

Privat fortsatte jag att vara hemma med Abbe. Jag fick till och med bli vårdnadshavare. Det var många som ville träffa honom, både i Stockholm och i Malmö. Och vi ordnade förskoleplats,

Jag firade halvårsdag med Robin, var på föreläsning med polisen Michael Lundh, vernissaget Årets nyhetsbild och Berlinafton på Sturebiblioteket. Påsken firades med ett 2,5 kg tungt påskägg och påskafton i Vingåker.

I musikväg hade jag tydligen en klassisk period, både Oedipus Rex på Malmö opera och en lunchkonsert med östeuropeiska toner spisades. Till detta släppte även Robyn och Scissor Sisters sina sommarplågor, ”Dancing with myself” respektive ”Fire with fire”.

Jag läste ”I väntan på Mona Sahlin” av Christer Isaksson, den ännu obetitlade pappaboken av Carlos Rojas och ett gammalt studiecirkelmaterial.

Kommentera

