h1

Maj 2010 i backspegeln

31 maj 2010

Maj handlade om delvis om födelsedagar, först mammas i början av maj som vi firade med en dag fylld av tårfyllda överraskningar och slutligen min egen i slutet, som firades en bra bit in i juni.

Hela familjen åkte på en veckas härlig semester på Malta. Jag var på svensexa och tillhörande bröllop för Tobias och Fredrik.

Jag medverkade i boken och bokreleasen – och reklamfilmen – för Politik 2.0 och skrev om mina poänger på Politikerbloggen.

MP hade kongress och antog ett starkt – och tillgängligt – valmanifest. Och kunde fira att brittiska gröna fick sin första parlamentsledamot – Caroline Lucas.

På den mindre roliga listan över saker så lyckades jag få en karpalbensfraktur i vänster hand, så den opererades och jag blev sjukskriven en månad. Och så hur maj avslutades, med de vidriga händelserna i samband med Ship to Gaza.

Jag gick på panelsamtal om feminismens framtid, på mingel för NEO och lyssnade på Maria Wetterstrands sommartal.

Jag såg de sista avsnitten av LOST och de sista för säsongen av How I met your mother.

Jag läste Jag är inte rabiat. jag äter pizza av Niklas Orrenius, Politik 2.0 av Brit Stakston m fl, Stolt men inte nöjd av Pär Nuder, Familjehemligheter av Niclas Ericsson, Det sjuka av Anna-Maria Sörberg och Slumpen är ingen tillfällighet av Jan Cederquist. Jag lyssnade på ”Fire with fire”, ”Fembot” och ”Little girl”.

Kommentera

