h1

Juni 2010 i backspegeln

30 juni 2010

I juni var det dags för kampanjkickoff för personvalskampanjen hemma i lägenheten med tal, musik, tre vallöften och så firade vi de 100 dagarna som stod framför oss till valdagen. Jag följde upp festen med en, två, tre, fyra valfrågor. Och så skrev jag med Yvonne Ruwaida på Newsmill om politik för ett kärleksfullare Stockholm.

Jag besökte RFSU Stockholms valkväll och funderade på vilken slags politiker vi vill ha.

Jag och Robin besökte Katrineholm för att fira studenter och Berlin för att fira Berlin Pride. Hela storfamiljen firade traditionsenligt midsommar i Alsjö i Hälsingland och passade på att visa Abbe min hembygd Bergsjö och återvände – efter 13 år – till barndomsgården.

I slutet av juni återvände jag till arbetet efter mina knappt fyra första månaders föräldraledighet (och sjukskrivning) med Abbe. Första uppgiften – att förbereda Almedalsveckan.

Jag lyssnade på ”All the lovers”, ”Från och med du” och ”Dancing on my own”.

Kommentera

