h1

Kryssa Anders (1) – Mikael Thunell

01 september 2010

Jag vet inte om det här är ett våghalsigt projekt, men nu börjar folk höra av sig och berätta att de kryssat mig i valet, så jag tänkte publicera några motiveringar de här sista 19 dagarna av valrörelsen.

Först ut är Mikael Thunell, som jag gick i högstadiet med i Bergsjö. Man kan väl snällt påstå att vi inte var de allra bästa vänner då, men vi fick bra kontakt på återträffen förra sommaren och har hållt sporadisk kontakt sedan dess. Han har de senaste åren arbetat med ungdomar som inte haft en spikrak bana i livet och har rest en del i Latinamerika. Och han var den första som hörde av sig och berättade att han hade förtidsröstat grönt – på mig och Maria Ferm.

Att välja rätt i den politiska djungeln är svårt, därför är det skönt att veta att jag lagt min röst på någon som har huvudet på skaft och fötterna på jorden. En kille med sunda ideal och bra värdegrunder.

Tack Mikael!

Kommentera

