h1

Kryssa ”Kinderägget” Anders (8) – Camilla Haglund

08 september 2010

Den åttonde personen som berättade att hon skulle kryssa mig i valet var Camilla Haglund, en person som jag inte känner jätteväl men ändå stöter på i alla möjliga gröna och regnbågsfärgade sammanhang. Hon har tidigare arbetat inom RFSL (tror vi var varandras kontaktpersoner inför Pride 2004) och arbetar idag på en miljöorganisation. Hon har skrivit en lång och fantastiskt fin motivering till sitt kryss:

Jag är inte bara en inbiten nollåtta, jag är dessutom en sån där dålig väljare – jag orkar inte alltid (eller har tid), att sätta mig in i detaljer kring sakfrågor. Så när jag röstar, så röstar jag på nån som kan göra precis det arbetet åt mig. Men någon som kritiskt kommer att granska sakfrågorna ur de perspektiv som är viktiga för mig. Och för mig är miljön (eller kanske snarare: ett hållbart system där ekologi överordnas ekonomi) den absolut viktigaste framtidsfrågan. Men problemen globalt måste (bland annat) lösas lokalt – och här kan Stockholm ta täten. Men precis lika viktigt för mig är frågor om kön, hbt, funktionalitet och främlingsfientlighet. Även här borde Stockholm ta täten, och utveckla exempel som andra städer kan ta efter. Så, mitt kryss går till kinderägget Wallner – jag får liksom det jag vill ha i en och samma kandidat :)

Kommentera

