h1

Kryssa Anders (14) – Karianne Essevald

14 september 2010

En av de första helgerna jag bodde i min lägenhet på söder skedde det en brandutryckning till huset, efter att någon somnat ifrån en köksplatta. Ute på gården träffade jag Karianne som bodde ett par våningar upp. Sedan blev det en hel del dansgolv, glass- och filmkvällar och Pridearbete. Karianne var en av dem som tidigast peppade inför kommunvalet och nu har även hon, som fjortonde person, lämnat en motivering till varför hon kryssar mig!

”Jag känner dig som en motiverad, målmedveten människa som delar samma värderingar som mig och som möter världen och negativa människor med en positiv anda och ser lösningar istället för för problem. Älskar även hur du kommer ta Miljöpartiet ett steg framåt och om ser dig i riksdagen, kanske även statsminister? Kör stenhårt! Inga mål är för små! När jag möter politiker som är ärliga, rakt fram som du får man hopp inför att det kanske blir förändringar ändå?”

Tack, Karianne!

Kommentera

