h1

Kryssa ”termosen” Anders (15) – Jens Jonsson

15 september 2010

När jag fick barn skrev min vän Jens ett hyllningsblogginlägg till min och Annas ära och hur fantastiska föräldrar vi skulle bli. Det värmde faktiskt snäppet bättre än nästa hyllning, som han sedan fortsatte med. Jag tror han sa något i stil med ”om någon ska sitta i kommunfullmäktige så är det ju Anders” när jag berättade att jag skulle kandidera. Här motiverar Jens, som femtonde person, varför han kryssar mig:

”Jag kryssar Anders Wallner från miljöpartiet till sthlms kommunfullmäktige för att jag tycker demokrati (varje dag hela tiden, inte bara en dag vart 4e år!) handlar om TILLGÄNGLIGHET, INKLUDERING och vikten av att vara en GOD FÖREBILD! Anders Wallner – min termos i stadshuset!”

Tack, Jens!

One comment

  1. Jag önskar att jag hade kommit på nåt fyndigare/finare att skriva om varför jag kryssade dig, men det är svårt att motivera eller argumentera för varför man gör nåt som känns självklart… Allt vi alla gör/kan göra är kanske babysteps, men steg för steg närmar vi oss utopin! Jag går gärna dit(-åt) tillsammans med dig.
    Kram kram



Kommentera

