h1

Kryssa Anders (17) – Annika Jacobson

17 september 2010

Min vän och tidigare kollega Annika Jacobson såg på facebook att jag skulle stå i valstuga igår och kom förbi för att bli bjuden på kaffe. Men när det inte fanns kaffe bjöd hon mig på det istället. Och ett fint samtal om valrörelsen. Annika jobbar nu på en miljö/solidaritetsorganisation och även om jag unnar dem henne så saknas hon på Miljöpartiet. Jag blev väldigt stolt när hon plockade en valsedel i valstugan och kryssade mig på plats.

”Jag tycker att det behövs fler unga människor med visioner i politiken. Jag tycker att det behövs politiker som är både ödmjuka och modiga. Som väljer att tänka konstruktivt. Det stämmer väl med min uppfattning av Anders. Men det som avgör mitt kryss är att jag vill leva och låta mina barn växa upp i en stad som är till för alla människor. Oavsett hur många lemmar du har, vem du vill ligga med, vilket språk du talar, hur gammal du är, om du ser, hör eller rullar. Det är en trygghet som vi har rätt till och som Anders har lovat att kämpa för. Mitt kryss är ett löfte om att stötta honom i det.”

Tack, Annika!

Nu finns det även ett event på facebook som man kan gå med i om man tänkt kryssa mig. Min pepp växer för varje person klickar ”ja” eller ”kanske” på eventet och blir stolt över det förtroende ni vill ge mig.

Kommentera

