h1

Tack för alla kryss!

18 september 2010

Sedan jag la upp eventet om att kryssa mig har hitills över 60 personer signat upp sig och ytterligare några har hört av sig och berättat att de tänker rösta på mig, men har t ex uppdrags- eller arbetsgivare som gör att valhemligheten bör upprätthållas. Ni gör mig allihopa väldigt glad. Men det gjorde det svårt att välja vem som skulle uppmärksammas i bloggen, den här sista dagen innan valdagen.

Några sista citat kommer här, hämtade från facebookstatusar:

”Ni som bor i Stockholm och ska rösta på söndag. Kryssa Anders Wallner till kommunfullmäktige (för MP) Jag kan personligt gå i god för att du då röstar för ett öppnare, miljövänligare, kärleksfullare och roligare Stockholm! Just do it!” (Cajsalisa Ejemyr)

”Kan du rösta i Stockholms kommunfullmäktige 2010, så rekommenderar jag Miljöpartiets #8: Anders Wallner. Good stuff!” (Sofia Bergfeldt Trotzig)

”Ett kryss på Anders är det enda rätta!” (Markus Antonsson)

Jag tar mina kryss väldigt seriöst och som ett stort ansvar. Jag skulle helst vilja veta namnet på varenda person som markerade mitt namn på valsedeln och under mandatperioden hålla kontakten, se till att ni känner er representerade och stämma av de svårare politiska frågorna med er innan jag röstar i voteringarna. Jag vill att ni ska känna att ni alltid kan höra av er och

Jag vet flera personer som sympatiserar med Feministiskt initiativ bland mina väljare. Det tycker jag är ett fantastiskt ansvar. Jag har tolkat det som att ni litar på att jag håller de feministiska- och queerperspektiven levande i den politiska debatten i Stockholm. Jag har också sett många personer som är engagerade i samma frågor som mig – frivilligsfärens möljigheter, olika likarättsfrågor och freds- och solidaritetsfrågor. Några som tidigare röstat FP eller C som vill se något nytt eller som kanske tror på mig som person, snarare än Miljöpartiet, vilket är ett ansvar i sig. Andra som röstat känner inte att någon enskild fråga är den viktigaste, men litar på mig som deras representant.

Det är häftigt det här med personval. Tack för att ni tror på mig.

One comment

  1. Visst har vi förtroende för dig, men vi som känner dig litegrann vet att du är en vettig person o inte är rädd för att säga vad du (vi) tycker! Tack för att du vill föra vår talan! Kram



Kommentera

