h1

Oktober 2010 i backspegeln

31 oktober 2010

Någon gång i oktober släppte baksmällan efter valrörelsen och -resultatet och en dryg vecka in i månaden återvände jag till föräldraledighet och Abbe.

Jag skaffade vuxenpoäng i mina nya glasögon inför första fullmäktigemötet och köpte ny dator för att kunna börja blogga och twittra igen.

Den 27 oktober bar jag något lila.

Jag och Robin åkte till Nyköping för släktträff och framför allt till Budapest för att fira vårt ett år tillsammans. Det blev en långhelg med heta bad i varma källor, god mat och ett och annat kulturarv. Och en fantastisk ettårsmiddag.

Jag avslutade oktober med ett besök i Malmö för att träffa vänner och gå på 30årsfest och – hemma i Stockholm igen – Charlies namngivningsfest.

På TV började Så Mycket bättre. Episkt. Jag lyssnade på ”Dum av dig”, ”Hang with me”, ”Love the way you lie” och ”Club can’t handle me”.

Kommentera

