h1

04 – Det här åt jag idag

04 december 2010

En om dagen.

Typiskt att det här blogginlägget prompt skulle infalla på en konferensdag. Jag befinner mig på Sånga Säby med Miljöpartiet i Stockholm stads fullmäktigegrupp. När vi kom hit i morse fick vi kaffe och macka. I pauserna har vi serverats frukt, kaffe, juice och himmelska toscakakor. Lunchen bestod av lasagne för oss vegetarianer. Nu ska jag strax ta en dusch inför middagen, som ännu är okänd.

Lite mer matnyttig information om mig är att
* Jag blev vegetarian som 16-17-åring, av djuretiska skäl, men började dock äta fisk mer regelbundet för ca 1-1,5 år sedan.
* Jag tycker om att laga mat, gärna utan recept men åt många personer.
* När jag hade varit utomlands i två månader längtade jag allra mest efter keso, örtsalt, potatisgratäng och russin.

Kommentera

