h1

11 – Mina syskon

11 december 2010

En om dagen.

Inspirerad av Åsas fina text om sina syskon så håller även jag min text relativt kort. Mina syskon har inte valt offentligheten.

Men en hel del andra val har vi gemensamt. Monica, som är 14 år äldre än mig, flyttade till Schweiz efter gymnasiet och har egentligen aldrig återvänt. Hon är en utvandrare som har gått själv, sin egen väg och har klarat sig på egen hand i världen. Efter en sväng i Thailand är hon nu tillbaka i Schweiz och arbetar på ledningsnivå med personalfrågor inom turism. Magnus, 11 år äldre än mig, är en dedikerad idrottslärare som verkar vara Stockholms bästa i sitt slag som även får de barn som inte passar in i den traditionella idrottarbilden att finna glädje i ämnet och hitta sin träningsform. Dessutom har han bildat en stor familj med inte mindre än fyra fantastiska barn, brorsbarn till mig och kusiner till Abbe.

De tre syskonen Wallner är ganska olika, men har en del saker gemensamt – en stark omtanke om medmänniskor, ledarskapsförmåga och kreativitet. Jag var väldigt liten både när min syster och när min bror flyttade hemifrån, så vi har inte den nära syskonrelationen som man får av att växa upp tillsammans…men som vuxna har vi funnit vuxenrelationer till varandra som jag känner mig trygg och glad över. Och jag är väldigt stolt över mina syskon.

One comment

  1. Å det är svägerskan som snyftar i bloggen – måste ju läsa ikapp.

    Du är lovely!



Kommentera

