h1

17 – Mitt favoritminne

17 december 2010

En om dagen.

Det finns förstås flera minnen som jag gärna skulle skriva om här. Som när Albert föddes. Eller när vi fick veta att vi väntade honom. Eller när han blev till. Eller för den delen när jag hoppade bungyjump. Men jag väljer idag ett politiskt minne. När jag blev invald i partistyrelsen 2007. Hela historien skrev jag om på min gamla blogg andwal.blogspot.com.

Carl Schlyter och Mehmet Kaplan kom fram och peppade mig under dagen.  Malin Björns ägnade halva sin presentation åt att presentera mig. Bara det, att flera av mina politiska förebilder ville att jag skulle väljas in kändes stort.

Jag minns hur jag satt i bänkraden med MP Malmö och en efter en av de femton invalda ledamöterna lästes upp. Till slut var det bara en plats kvar. Och den var min. Bara någon enstaka röst före person nummer 16.

Det var den dagen jag blev aktiv inom Miljöpatiets riksorganisation, efter att ha vari aktiv lokalt och regionalt i några år. Och det har varit snart fyra väldigt spännande år med utmaningar, lärdomar och mycket tankar om hur ett parti kan utvecklas. Jag skulle gärna göra några år till.

Kommentera

