h1

18 – Min favoritfödelsedag

18 december 2010

En om dagen.

Jag tror att det finns tre svar på den här frågan.

10 år – Fångarna på Fortet-kalaset. Mina föräldrar gick all in när jag verkligen bad om det. Jag är uppvuxen på en stor gård i Hälsingland och jag och mina föräldrar byggde celler, äventyr, grävde ner ledtrådar och mina kompisar fick ägna hela dagen åt en nästan lika spännande dag som om vi hade åkt till Fort Boyard på riktigt.

19 år – Det knackade på fönstret när jag precis gått och lagt mig, vid midnatt och tre vänner kom insjungandes med en prinsesstårta från ICAs frysdisk och Doktor Kosmos skiva Reportage!

27 år – När jag trodde att jag var färdigfirad efter en födelsedagsmiddag med vännerna, en dags firande med Robin med bowling, bio och middag, en dags all inclusive på Gröna Lund med Anna, en dags klädshoppingrunda med mamma, presenter och grattningar så kom lördagen efter födelsedagen. Jag skulle ut och äta med Maria, men blev hemringd för att Anna låst ute sig från lägenheten. Väl hemma öppnar jag dörren och 30-35 kompisar står och sjunger Ja, må han leva i hallen. Jag har aldrig blivit så förvånad. Och sällan så medveten om hur mycket min familj och mina vänner tycker om mig.

Och det är väl det som är grejen med födelsedagar?

Kommentera

