h1

21 – Ett annat ögonblick

21 december 2010

En om dagen.

Sist berättade jag om ett sms som kom att starta en väldigt viktigt relation. Jag har också beskrivit känslan av när jag blev invald i partistyrelsen.
Idag vill jag berätta om ett helt annat slags ögonblick.

Jag hade riggat upp mig och kände mig ganska kaxig. Men när jag tog plats på plattformen som började hissas uppåt släppte allt vad som kan kallas kaxigt. Vi hissades uppåt och kom högre och högre. Bara av att skriva den här texten börjar jag svettas ymnigt i handflatorna, som jag gjorde den eftermiddagen. Benen skakade fram och tillbaka. Människorna på marken syntes inte längre.

Över 80 meter upp i luften stod jag och tittade ner på Tantolunden. Det var Pride 2009 och jag hade bokat in mig på bungyjump. Än hade min instruktör inte gett mig särskilt mycket instruktioner. Jag var tvungen att säga det högt, ”det här är väldigt obehagligt”. Instruktören frågade ”tycker du att det är jobbigt? Då kommer det att kännas ännu skönare efteråt”.

Vi avvaktade att plattformen var vänd rakt in mot parken. Långt där nere såg jag tälttaken och scenerna. Han kopplade loss min säkerhetssele och bad mig flytta händerna till utsidan stängerna jag krampaktigt höll i. Så räknade han 1. 2. 3…

Sen hoppade jag!

Det ögonblicket.

Kommentera

