h1

Jag vill – vill du?

23 december 2010

Sedan jag skrev min text i Aftonbladet den 17 december så har jag publicerat tre texter här på bloggen om mina ambitioner med uppdraget som partisekreterare: om organisationsutveckling, kampanjsamordning och
konflikthantering. Redan innan kandidaturen har jag också skrivit i medlemstidningen Grönt om hur vi kan vara ett större och bredare parti 2015.

Det här är inte texter som tillkommit i en hast, jag har under väldigt lång tid funderat på vad jag tror partiet behöver och hur jag ska kunna bidra. Efter många funderingar fram och tillbaka så landade jag i att kandidera.

Det har också under de här dagarna tillkommit åtminstone två till kandidater – Daniel Helldén, vice ordförande för MP Region Stockholm och Helene Öberg, landstingspolitiker i Stockholms läns landsting, som också har valt att skriva i Aftonbladet. Det är jättebra. En öppen process vore ju inte mycket värt om det inte fanns andra kompetenta kandidater som medlemmarna får veta vad de vill.

Jag har fått några mail från miljöpartister som blivit inspirerade, har idéer och vill hjälpa till. Jättekul! För dig som är miljöpartist och känner att jag är din kandidat finns det några saker jag skulle behöva hjälp med.

Har du en halv minut? Lägg upp min Aftonbladet-artikel på din facebook-sida med en kommentar.
Har du två minuter? Skriv ett mail till valberedningen på rvb@mp.se och nominera mig, med en motivering. Senast 15 januari måste alla nomineringar ha kommit in.
Har du fem minuter? Skriv ett inlägg på din lokala MP-avdelnings ”Gittan” – eller på din blogg om varför du tror att jag skulle bli en bra partisekreterare.
Har du mer tid? Föreslå för din kommun- eller regionorganisation att ni ska stödja min kandidatur.
Hör av dig till mig så kan vi bolla idéer.

Om du vill engagera dig i partisekreterarvalet, utan att ta ställning för en enskild kandidat kan du till exempel ställa frågor till alla kandidater, som vi besvarar i din eller era bloggar. Eller, om du har mer tid, bjuda in oss till din kommun- eller regionavdelning för att diskutera.

One comment

  1. Jag börjar med halvminutsgrejen, och tar det därifrån.



Kommentera

