h1

25 – En första [#prataomdet]

25 december 2010

En om dagen.

Den första gång jag insåg hur vanligt förekommande sexuella övergrepp mot kvinnor är var när en vän berättade om hur hon blivit utnyttjad av en kille, som hon kände, när hon sov och han övernattade hos henne. Dittills hade sexuella övergrepp och våldtäkter mest varit obehaglig statistik för mig. Men hon intygade att liknande saker hade hänt de flesta tjejer hon kände. Efter att hon berättade för mig har flera av mina kvinnliga vänner berättat om liknande händelser och statistiken har blivit obehagligt verklig.

Jag rekommenderar alla som inte fått den insikten att läsa till exempel Helena Bergmans blogginlägg, Göran Christerssons artikel eller följa diskussionerna och berättelserna på #prataomdet eller i andra medier.

2 kommentarer

  1. Kvittret har koncentrerats kring #prataomdet, inte #talaomdet.


    • Sorry! :) Fixat nu.



Kommentera

