h1

26 – Mina rädslor

26 december 2010

En om dagen.

Två av mina vänner som väntade barn fick veta i dagarna att barnet avlidit under slutskedet av graviditeten och de inte kommer att bli föräldrar, som de planerat. Ett av de vanligaste svaren på frågan ”det värsta som kan hända” är att förlora ett barn. När jag fick höra från mina vänner under mellandagarna gick jag direkt och hämtade min son, som sov middag och låg med honom på magen. Jag blir mer och mer rädd för att det ska hände honom någonting. Det är en konstant oro som man har som förälder, men har valt att leva med.

Vid sidan av den största rädslan finns det självklart andra saker som jag är rädd för – att viktiga relationer ska ta slut, att misslyckas gravt med något man investerat mycket i, att utsättas för drev. Men allt det är i alla fall saker man kan leva med.

Kommentera

