h1

TV-året 2010

27 december 2010

Nu är det dags att summera de populärkulturella inslagen under året som gått: TV, böcker, film och musik. Först ut är TV-året 2010 som jag tycker levererade både avslut (LOST gick i graven), nystarter (Så Mycket Bättre lär bli en långkörare) och comebacker (Fångarna på Fortet? Med Gunde och Agnetha??).

Årets TV-program:

1. Så Mycket Bättre (S1) (TV4)
2. Solsidan (S1) (TV4)
3. Fångarna på Fortet (S12) (TV4)
4. Brothers and sisters (S4-5) (ABC)
5. Dexter (S1-3) (dvd-maraton)
6. LOST (S6) (ABC)
7. Våra Vänners Liv (S1) (SVT)
8. Grotesco 2 (S2) (SVT)
9. How I met your mother (S5-6) (CBS)
10. Lyxfällan (S8-9) (TV3)

2011 ser jag fram emot att se vad nya TV11 (fd TV400) tänker göra med Big Brother-konceptet (S7), nya säsonger av Så Mycket Bättre och Solsidan – samt nya serien Episodes på Kanal 5.

I backspegeln: 2009 plöjde jag The 4400-boxen och såg ikapp How I met your mother, 2008 upptäckte jag Brothers & Sisters, 2007 comebackade Mullvaden oväntat och LOST fick ett uppsving. 2006 gjorde både Buffy och Nip/Tuck entré i mitt liv och 2005 förälskade jag mig i LOST och Wild Kids.

Kommentera

