h1

December 2010 i backspegeln

31 december 2010

I december kände jag att det var dags att berätta om min kandidatur till partisekreterare. Jag skrev också tre texter om organisationsutveckling, kampanjsamordning och konflikthantering för att tydliggöra mina tankar om uppdraget.

Jag gick på DJ-kurs som jag fick av Maria i födelsedagspresent, jag och Abbe hälsade på förskolan som han påbörjar i april – och Åsa hälsade på oss. Jag fick i uppdrag att skriva en text till den gröna ideologiska antologin.

Fullmäktigegruppen hade helginternat. MP Stockholm hade fler medlemsmöten, jag blev vald till vice ordförande för Stockholm Business Region och satt ordförande på MP Uppsala läns dito.

Bloggen fick ett uppsving med ”En om dagen”-serien och lite fler politiska inlägg, som det om HIV och moralism och om MPs valresultat och sedan kom sammanfattningen av året.

Jag gick på Robyns och Stephen Simmonds konserter, blev provocerad av Ung & Bortskämd och underhållen av Grotesco 2. Upptäckte Kanye Wests nya, ”White light moment” och ”Gubben i lådan” och ”Just the way you are” via Glee-versionen.

Storfamljen bjöd in på årlig decemberglögg, jag firade Robins födelsedag (med bland annat Lucia movie night) och Marias möhippa. Julfirande blev det i både Katrineholm, sjöstaden, Råcksta och i Hägersten. Nyåret firades på hemadressen med tapasbuffé.

Kommentera

