h1

2011

01 januari 2011

För ett år sedan såg jag fram ett år med framför allt föräldraskap, men också valframgångar, bröllop, sista Lost-säsongen och en ny skiva Stephen Simmonds. Och man får ju säga att förväntningarna motsvarades.

På gårdagens nyårsmiddag fick gästerna skriva små lappar om positiva saker som har hänt 2010 och placera in på den gemensamma tidsaxeln på väggen bakom matbordet. Det blev ett 60-tal lappar om allt från förlovningar, resor, nya jobb och framgångar för favoritlaget. Själv bidrog jag bland annat förstås med att Abbe föddes den 7 mars, Anna satte upp familjesemestrar på Malta och i Hälsingland, Robin skrev upp vår ettårsresa till Budapest i oktober och Sara att vi båda kom in i kommunfullmäktige den 19 september:

Här är några av höjdpunkterna för första halvan av 2011: I januari gifter sig Maria & pontus – jag och Anna är toastmasters på bröllopsfesten. Jag fortsätter ta körkort. Första kommunfullmäktigemötet efter juluppehållet är i februari, då blir jag formellt vald till vice ordförande för Stockholm Business Region. Kristoffer & Kristin får barn. Jag söker in på polishögskolan. I mars vankas det ettårskalas för Abbe. Jag ska föreläser för föreningen Femmis i Göteborg. Hur många lingon finns det i världen har premiär. I april blir det inskolning för Abbe på förskola. Scream 4 har premiär. Kongressen i Karlstad går av stapeln i maj som vanligt. Men mer spännande än vanligt är det, då jag kandiderar till partisekreterare. Min syster med familj kommer till Sverige. Jag fyller 28. I juni grå jag marschen för tillgänglighet. I juli åker hela familjen Wallner till Almedalsveckan och så blir det bröllop för Lisa & Conny.

Vi ses 2011!

Kommentera

