h1

Anders Wallner som partisekreterare för Miljöpartiet de gröna

06 februari 2011

Jag kandiderar till partisekreterare för Miljöpartiet de gröna på kongressen i maj 2011.

I tre texter har jag sammanfattat mina tankar om de viktigaste uppgifterna för uppdraget:
Miljöpartiet och den gröna organisationsutvecklingen
Miljöpartiet och den gröna kampanjsamordningen
Miljöpartiet och den gröna konflikthanteringen

I Aftonbladet sammanfattade jag i december mina ambitioner för partiet under mandatperioden (”Jag vill bli MPs nya partisekreterare”) och redan i oktober skrev jag om målbilden för  Miljöpartiet inför 2015 i medlemstidningen Grönt (”Ett bredare Miljöparti år 2015”).

Nyligen skrev jag  artikel om min syn på att kombinera föräldraskap med politiska uppdrag, tillsammans med min medförälder (tillika ordförande för RFSL Stockholm) Anna Söderström (”Självklart ska gröna toppolitiker kunna ta ut föräldraledighet”) och en egen artikel om varför det är viktigt med politikutveckling i just ett grönt parti (”Det ska vara högt i tak i ett grönt parti”).

Jag skrev artikeln Ett modernt grönt parti i hela landet i Västerbottens-Kuriren i slutet av februari. Jag har också svarat på kandidatfrågor i medlemstidningen. Med anledning av s-kongressen skrev jag en artikel om öppenhet inom partipolitiken på Makthavare.se.

På facebook finns en sida som man kan ansluta sig till om man tycker att jag bör bli vald, startad av de gröna bloggarna Benjamin Juhlin och Jimmy Sand: Anders Wallner som partisekreterare för Miljöpartiet de gröna.

Hör gärna av dig om du vill hjälpa mig i min kandidatur eller har frågor.

6 kommentarer

  1. Du ser antagligen ut att ha bra stöd för detta. Vad det blir av det är en annan sak. Men du får styra upp din fb.sida bättre och bli som Persson säger bli mera ”stryktålig” samt bredda din repertoar jämfört med Grön Ungdom.


    • Hej Pierre! Facebooksidan är det två vänner till mig som startat och eftersom den startades idag finns det säkert en del att göra med den. De tar nog gärna emot tips!


  2. Vilka motkandidater har du, och vad skiljer dig från dem? :)


    • Det finns en rad andra kandidater: Helene Öberg, Daniel Helldén, Mats Pertoft, Max Andersson, Karin Jansson och Michael Hjelm (tror inte jag missat någon). Helene, Daniel, Max och Karin sitter i partistyrelsen, Mats och Max är före detta riksdagsledamöter.


      • Kommer alla att vara med på utfrågningen i Sthlm?


      • Jag tror att alla utom Karin kunde vara med, hon var bortrest.



Kommentera

