h1

8 mars 2011

08 mars 2011

För ett år sedan var min son ett dygn gammal och jag lovade att uppfostra honom på ett sätt som bidrar till ett mer jämställt samhälle:
”Jag lovar härmed att göra mitt yttersta som förälder och pappa för att Fisken inte ska bli en ”man” i den bemärkelsen att han har svårt för kommunikation och nära relationer, inte ser ner på människor som är annorlunda och inte tar till våld vid frustration.”

I år går jag och Abbe RFSU:s Barnvagnsmarschen.

Jag tänkte också pass apå att länka några av mina favoritvideklipp på jämställdhetstemat:


Kampanjvideo med Daniel ”James Bond” Craig, via Emma Gray Munthe.


Madonnas fantastiska video till ”What it feels like for a girl”.


Regissören Joss Whedon talar på Equality Now om journalisters besatthet vid temat ”why do you always write these strong women characters”

Kommentera

