h1

Jag fortsätter med Stockholmspolitik

24 maj 2011

Jag svarade TV4 Stockholm igår att jag tänker fortsätta med mitt uppdrag i kommunfulläktige, men avsäga mig mina andra uppdrag i kommunpolitiken (så fort det går att lösa med gröna ersättare). Det är samma besked som jag lämnat under processen inför kongressen och känns som att det är rätt beslut.

Dels är ni många som röstat på mig, jag fick över 450 personkryss i Stockholm som jag känner ett ansvar för att fortsätta driva ”mina” frågor som tillgänglighet, fair trade, näringspolitik och lika rättigheter. Dessutom tror jag att det är bra som partisekreterare att ha en förståelse för kommunpolitiken, då väldigt många av våra medlemmar har kommunala uppdrag.

Sedan är ju kommunfullmäktige ett fritidsuppdrag, så de allra flesta har ju andra jobb vid sidan av sin roll som kommunfullmäktigeledamot.

http://embed.tv4play.se/tv4play/v0/tv4video.swf?vid=1653106

Kommentera

